U sedmom razredu učenici se prvi put susreću s nastavnim predmetom Fizika te je važno približiti im značenje tog predmeta pomoću pojmova koji su im poznati kako bismo im ulazak u svijet fizičkih pojava učinili što lakšim.
Težište je nastavna je tema u kojoj učenici istražuju i proučavaju uvjete ravnoteže i stabilnosti tijela. Istraživanje smo započeli na jednostavnom primjeru – odredili smo težište ravnala, a zatim istražili promjenu težišta tako što smo na njega dodali gumicu za brisanje. Nakon toga učenici su imali zadatak odrediti težište tijela nepravilnog oblika.
Za izradu tijela nepravilnog oblika poslužili smo se geografskim kartama kontinenata. U izvođenju pokusa upotrijebili smo geografske karte, hamer, papir, škare, ljepilo, konac, štapiće za ražnjiće i gumicu za brisanje.
Prvi korak u izradi činilo je izrezivanje karte i lijepljenje na hamer. Nakon izrezivanja bilo je potrebno napraviti barem dvije rupice na kartonu s pomoću štapića za ražnjić, a potom načiniti visak od konca i gumice za brisanje, objesiti tijelo na štapić i ocrtati težišnice. Nakon što su ocrtali težišnice, istaknuli su točku težišta.
Učenici su sa zanimanjem i uzbuđenjem izvodili opisani pokus. Na kraju smo provjerili jesmo li precizno odredili težište tijela.
Učenici su rado sudjelovali u aktivnosti koja je potakla njihovu znatiželju, opažanje i logičko zaključivanje.
Autor članka: Ivana Sablić